Sunday, April 16, 2006

El Guardià a la civada...

(Perquè a Mallorca, si no m'he fet un embolic, civada és centeno i cebada és ordi) ...així és com jo hagués traduït el títol del llibre de Salinger, que tinc fa anys en la versió castellana d'Alianza, aquella que no te ni pròleg, ni comentari al dors, ni foto de l'autor...Un d'aquests llibres que jo faria de lectura obligatòria a l'ESO (o al menys al batxillerat) juntament amb Demian, On the Road, La ràbia de viure, Niebla, Técnica del golpe de estado, Werther, Sidartha, El llop estepari, L'auca del senyor Esteve, 1984, Un mon feliç, Erewhon, Walden 2, Farenheit 451, Nosaltres, Crim i càstig, Le rouge et le noir...i aturo la llista que ja es fa pedant...

Clar, me n'oblidava que el sistema educatiu no està pensat precissament per educar individus i ensenyar-los a pensar pel seu compte...més aviat per programar electors que assoleixin la visió dualista del món a la que han de triar una de les dues opcions que se'ls hi ofereixin...

Però tot ha començat per un programa d'ocultisme que han fet avui al Cuatro, on he sentit parlar per primera vegada del projecte MK Ultra. Introduïu al Google aquestes lletres i descobrireu un intuït però no per això menys esgarrifós univers...i probablement passareu a formar part d'una base de dades que recopila les idem de tot el que s'hi interessi...no patiu, la solució contra el control de la informació és la saturació. Quan milers de càmeres microscòpiques ens vigilin nit i dia haurem triomfat: no hi haurà prou vigilants per processar tanta informació.

La qüestió és que nombrosos magnicides (Germans Kennedy, Lennon, atemptat a Reagan...) tenien el llibre en qüestió com a referència vital. I que he descobert que en català està traduït com El vigilant en el camp de ségol. Quina decepció.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Per casualitat he arribat aquí i només voliar comentar que a mi em van fer llegir "El guardián entre el centeno" a 3r d'ESO (tot i que trobo que encara no era edat, hi va haver gent que no el va entendre com aquest bon llibre mereix). Va ser un dels millors llibres que havia llegit fins al moment, en tinc molt bon record i me l'he rellegit alguna vegada més.

17/1/07 07:23  
Anonymous Anonymous said...

Jo tambe el vaig llegir y em va agradar molt.

9/4/21 15:30  
Anonymous Anonymous said...

Se m'ha colat la i grega.

9/4/21 15:35  

Post a Comment

<< Home